Scroll Top

מנהל אתר אינטרנט

Depositphotos_22232481_600

מנהל אתר אינטרנט בהגדרה הנו האדם האחראי על תפעול ותחזוקת אתר האינטרנט של הארגון או החברה. אולם בפועל לתפקיד זה ישנם
הגדרות שונות והן תלויות בגודל ואופי האתר ומשתנות בהתאם לצרכים הספציפיים של כל אתר: האם יש מערכת ניהול תוכן דינמית או שנדרש
לעדכן בקוד פתוח האם המנהל אחראי גם על עריכה והעלאת תכנים? על קידום ושיווק האתר? האם זה אתר תדמיתי או מסחרי …
מנהל אתר אינטרנט נדרש לידע וכישורים במגוון רחב של תחומים על מנת לבצע עבודה מקצועית:

היכרות עם מערכות ניהול התוכן:
היכולת לעבוד עם מערכות תוכן שונות ידידותיות למשתמש או פחות ( בעיקר מערכות קוד סגור ישנות ). היכולת ללמוד מערכות חדשות ואת
העקרונות שעומדים מאחוריהן. היכולת לזהות ולהתמודד עם תקלות ובאגים שנובעים מהן. זהו כלי חשוב בתחום ניהול אתרי אינטרנט אשר
משפיע על נראות האתר, מהירות העלאת התכנים והחומרים ועוד.

יכולת כתיבה ועיבוד תמונה:
באתרים בהם נדרש להזין מידע שוטף ע”י מנהל האתר לכתוב ללא שגיאות כתיב או שגיאות לשוניות, לכתוב ולשכתב תכנים בצורה מעניינת ורהוטה.
עליו לגלות בקיאות בחומרים הנידונים באתר ולהיות מסוגל לאתר מידע איכותי באינטרנט. בנושא עיבוד תמונה עליו לגלות ידע ברמה בסיסית ולהיות
מסוגל לבצע פעולות כגון: עבודה עם תוכנות עיבוד תמונה, שינוי גודל, תיקוני אור וצבע צבע, הוספת אלמנטים על גבי התמונה, היכרות עם מאגרי
תמונות בתשלום כגון IPhoto ,Photo-Dune, מאגרים חינמיים, ותמונות ברישיון.

היכרות עם אמצעי בקרה וניתור אתרים:
על מנהל האתר לדעת להשתמש ולהבין בכלים של גוגל: גוגל אנליטיקס וגוגל ווב-מאסטר. בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לנתח את תנועת הגולשים,
מקורות ההגעה, דפים נצפים, אחוזי נטישה ודפי נטישה, השלמת יעדים שנקבעו ועוד. בעזרת מידע חשוב זה ניתן לשפר את ביצועי האתר והשלמת
היעדים הנדרשים ממנו. גוגל ווב-מאסטר עוזר לנו לבדוק את תקינות האתר מבחינת רובוטי הסריקה של גוגל ולאבחן את יעילות הקידום האורגני
( SEO ) גם כאשר נעזרים בחברות חיצוניות, חשוב להבין בתחומים הנ”ל כדי לעבוד מולם בצורה יעילה ואפקטיבית.

היכרות עם אמצעי קידום אתרים :
גם כאן נדרש מנהל האתר להבין בכלים כגון: גוגל אדוורדס, גוגל אדסנס, קידום ממומן בפייסבוק, שיווק ברשתות חברתיות, SEO, שיווק דרך רשימות
תפוצה. זאת על מנת שיוכל לבצע בעצמו קידום במידה ונדרש או לפקח על יעילות העבודה במידה ומעסיקים חברות חיצוניות.

יכולת הבנה טכנית:
על מנת לוודא את תקינות האתר הם ברמת הקוד והן ברמת ה SEO נדרשת הבנה בסיסית בתחומים הנ”ל. על מנהל האתר להבין ולעסוק בפעילויות
שונות כמו: מעקב אחר תקינות הקישורים, מעקב אחר קובצי הלוג שעל השרת, עבודה מול חברת התוכנה בבעיות שונות או בפיתוח פיצ’רים חדשים, ניהול
של זכויות הגישה למשתמשי האתר, ניהול דומיין ותיבות דואר, גיבוי האתר ועוד.

לסיכום: מנהל אתר אינטרנט נדרש להבין במגוון נרחב של כלים ויכולות ולהתעדכן בצורה שוטפת בשינויים והעדכונים החדשים שבכל תחום כדי למקסם
את יכולת ניהול אתר החברה.

יסודות של מנהל אתר אינטרנט

בעולם הדיגיטלי, המומחיות של מנהל אתר אינטרנט היא קריטית בשמירה על אתרים ושיפור הביצועים שלהם. בוא נעמיק בשני היבטים עיקריים: הבנת פרוטוקולי האבטחה הדרושים ואופטימיזציה של ביצועי האינטרנט.

פרוטוקולי אבטחה הם המגן של מנהל אתר אינטרנט מפני איומי סייבר

אבטחת מידע היא דאגה רצינית לכל בעל אתר, ולכן היא גם חלק קריטי מחובותיו של מנהל אתר האינטרנט. מנהלי אתרים חייבים להשתמש בפרוטוקולי אבטחה חזקים כדי להגן על אתרי אינטרנט מפני איומים שונים, כולל תוכנות זדוניות, התקפות פישינג, התקפות Distributed Denial of Service (או DDoS)  והפרות נתונים.
אז אילו פעולות צריך מנהל אתר אינטרנט לנקוט כדי לחזק את הגנות האתר?:

  1. עדכוני תוכנה רגילים: תוכנה מיושנת עלולה להשאיר אתר פגיע. כמנהל אתר אינטרנט, עדכון שוטף של כל רכיבי התוכנה, ממערכת ההפעלה של השרת ועד לתוספי CMS, הוא חיוני.
  2. תעודות SSL: תעודות Secure Sockets Layer מצפינות נתונים המועברים בין הדפדפן של המשתמש לשרת האתר, ומבטיחות שמידע רגיש, כגון פרטי התחברות ומספרי כרטיסי אשראי, מועברים בצורה מאובטחת.
  3. חומת אש: מנהל אתר אינטרנט יריץ חומות אש מול יישומי אינטרנט כדי לסנן תעבורה זדונית ולחסום בקשות שמנסות לנצל נקודות תורפה.
  4. מדיניות סיסמה חזקה: אכיפת דרישה לסיסמאות חזקות תעזור להגן על הבקאנד שלך בפלטפורמות ניהול אתרים.
  5. גיבויים שגרתיים: מנהלי אתרים מתזמנים גיבויים אוטומטיים כדי להבטיח שבתקרית של אובדן נתונים, ניתן יהיה לשחזר עותק עדכני של האתר.
  6. ניטור והתראות: שמירה על ערנות במעקב אחר פעילות חריגה והגדרת התראות לאיומי אבטחה פוטנציאליים מאפשרות תגובה מהירה במקרה שמשהו משתבש.

חיוני שמנהל אתר אינטרנט יהיה בקיא באיומים האחרונים ופרואקטיבי בגישתו לאבטחת אתרים, הוא צריך להישאר מעודכן בחדשות אבטחה ושיטות עבודה מומלצות.

השפעת ביצועי האתר – מהיר יותר זה טוב יותר

ביצועי אתר האינטרנט הם מרכיב מרכזי נוסף בהצלחת האתר ושביעות רצון המשתמשים. היכולת של מנהל אתר אינטרנט להבטיח שאתר נטען במהירות ופועל בצורה חלקה יכולה להשפיע רבות על חווית המשתמש, על דירוגי ה-SEO, ובסופו של דבר, על שיעורי ההמרה.
להלן כמה אזורים חיוניים למנהלי אתרים להתמקד בהם:

  1. זמן טעינת עמוד: מנהל אתר אינטרנט יכול להשתמש בכלי דחיסה כדי להקטין את הגודל של קובצי ה- CSS, ה- JavaScript, וה-HTML ולמזער את הזמן שנדרש לטעינת דף.
  2. אופטימיזציה של תמונות: תמונות בגודל מתאים עם סוג הקובץ והרזולוציה הנכונים (מבלי לפגוע באיכות) חיוניות לשמירה על זמני טעינה מהירים.
  3. פתרונות מטמון: יישום של שמירה במטמוני דפדפן ושרת מאפשר למבקרים חוזרים לטעון דפים מהר יותר, שכן ניתן לאחסן אלמנטים רבים באופן מקומי בדפדפן של המשתמש.
  4. רשת אספקת תוכן Content Delivery Network או (CDN): על ידי שימוש ב-CDN, מנהלי אתרים מפיצים את תוכן האתר על פני מספר מיקומים גיאוגרפיים, ומאיצים את זמן האספקה ​​למשתמשים ברחבי העולם.
  5. אופטימיזציה לנייד: עם עלייה מאסיבית בכמות האנשים שגולשים באמצעות המכשיר הסלולרי, אתר אינטרנט רספונסיבי ומותאם לכל המכשירים הוא כבר אינו משהו שניתן למשא ומתן.
  6. לצמצם למינימום את בקשות HTTP: על ידי הפחתת מספר הבקשות שדף האינטרנט שולח לשרת, מנהל אתר אינטרנט יכול לשפר את המהירות הכוללת של האתר.

ביצועים אופטימליים אינם תיקון חד פעמי, זהו תהליך מתמשך של בדיקה, ניטור ושיפור. כלים כגון Google PageSpeed ​​Insights ו-WebPageTest יכולים לעזור למנהלי אתרים לאתר אזורים שדורשים שיפור ולמדוד את ההשפעה של שינויים שבוצעו.

לסיכום

בין אם אתה מנהל אתר אינטרנט ותיק או רק מתחיל בתחום, שמירת אצבע על הדופק בנוגע לפרוטוקולי אבטחה וביצועי אינטרנט תבדל אותך ביכולת שלך לנהל נוכחות מקוונת יעילה. בסופו של דבר, אחת המטרות העיקריות של כל מנהל אתר אינטרנט היא ליצור סביבה מאובטחת למשתמשים שתספק להם את החוויה המהירה והאמינה לה הם מצפים. על ידי שליטה בתחומים האלה, מנהלי אתרים הופכים לנכסים חיוניים, מטפחים אמון עם הקהל שלהם ומניעים את האתר לעבר הפוטנציאל המרבי שלו.

 

השאר תגובה

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.