Scroll Top

מקדם אתרים – תפקידי המקדם

depositphotos_231856758_600x600

מקדם אתרים – תפקידי המקדם

כיום ברור לכל שעל מנת להיות קיימים ברשת, יש צורך באתר אינטרנטי, אך גם ברור לכל שאין זה מספיק להקים אתר, אלא גם צריך לתפעל אותו (אחרת הוא לא יועיל), ועל כן חשוב לקבל החלטה: האם לתפעל את האתר לבד, או באמצעות מקדם מקצועי. מה עדיף? ובכן אם בקיאים בתחום הקידום הדיגיטלי ואם יש רצון וזמן לטפל בכך באופן שוטף (פחות מכך אינו מספיק), הרי שניתן להסתפק בתפעול עצמי, אך אם המצב שונה, רצוי להעביר את המשימה לאיש מקצוע, ופה נעצור לחדד מה ראוי לדרוש ממנו.

מעבר למקצועיות וניסיון

מה רצוי לדרוש ממקדם אתרים? ראשית מקצועיות, ניסיון ופניות, כי רצון בלבד וניסיון חלקי אינם מספיקים בקידום אתרים, במיוחד כשהתחום כה דינאמי והתחרות כה גדולה, ופה נציין שבין היתר מקדם אתרים צריך לוודא שהאתר יהיה רספונסיבי, מהיר, רלוונטי, זמין, נגיש וידידותי למשתמש. מה עוד? על המקדם לפעול במגוון מישורים מחוץ לאתר, ולו על מנת שכמות הכניסות תהיה מרבית.

מיתוג, תוכנות ומילות מפתח

מבקשים להבין מעט יותר לעומק מהם תפקידיו של מקדם אתרים? ובכן בין היתר הוא צריך לבחור את מילות המפתח שבהן יתמקד האתר, לבחון איזה מבנה של אתר יאפשר לגוגל לבצע סריקה יעילה (באופן שיאפשר להציג את העמודים הרלוונטיים ביותר), להבין אלו מערכות ניהול תוכן אידאליות עבור סך הצרכים האישיים (ובהתאם להתאים את התוכנה לצרכים), לבחור את הדומיין ואת מיקום האחסון הרצויים ובראש ובראשונה עליו לבחון את מאפייני העסק, לגזור את המאפיינים של קהל היעד ולהבין מהו המיתוג שמבקשים לשדר ובאיזה אופן מחלקים את תקציב השיווק.

אנליטיות לצד יצירתיות

לצד הנאמר, נעצור לחדד שמקדם אתרים צריך להיות לא רק מאוד מקצועי, אלא גם טיפוס אנליטי ויצירתי, וזאת כי לצד גיבוש אסטרטגיה, ניתוח נתונים והסקת מסקנות, גם חשובה יצירתיות, ולו בכדי למנף אופציות שיווקיות. כמו כן, מקדם אתרים צריך להבין בכול רגע נתון אלו כלים עומדים לרשותו ובאותה נשימה כיצד הוא מנצל אותם על מנת להגיע למטרה.

תחומי אחריות

לאחר שהכרנו את תפקידיו של מקדם אתרים, נעצור לחדד שתמיד יעיל לבצע תיאום ציפיות, להבין שהתהליך לוקח זמן, להבין בדיוק מהם תחומי האחריות ולאורך כל התהליך חשוב להעניק אמון מלא ובאותה נשימה לבחון עמידה ביעדים, כי למרות שתפקידו של המקדם להוביל את האתר למקום האידאלי ביותר, תפקידו של בעל העסק להישאר בשליטה מלאה – גם בתחומים שבהם הוא אינו בקיא.

השאר תגובה

Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.